Τηλεπρακτική στην Λογοθεραπεία

Η τηλεπρακτική είναι η εφαρμογή τεχνολογίας τηλεπικοινωνιών για την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών Λογοθεραπείας. Το 2005, η ASHA διαπίστωσε ότι η τηλεεργασία είναι ένα κατάλληλο μοντέλο παροχής υπηρεσιών για ακουολόγους και παθολόγους λόγου και ομιλίας (SLP) (ASHA, n.d.).
Η χρήση της τηλεπρακτικής πρέπει να ισοδυναμεί με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται αυτοπροσώπως και να συνάδει με την τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας (ASHA, 2016a). Στους χώρους που μπορεί να εφαρμοστεί η τηλεπρακτική περιλαμβάνονται σχολεία, ιατρικά κέντρα, νοσοκομεία αποκατάστασης, κοινοτικά κέντρα υγείας, εξωτερικά ιατρεία, πανεπιστήμια, σπίτια πελατών, κέντρα παιδικής φροντίδας και εταιρικές εγκαταστάσεις.
Οι τύποι τηλεπρακτικής περιλαμβάνουν, σύγχρονη (αλληλεπιδραστική με τον πελάτη)- με διαδραστική σύνδεση ήχου και βίντεο σε πραγματικό χρόνο, ασύγχρονη (αποθήκευση και προώθηση)-οι εικόνες ή τα δεδομένα αποθηκεύονται και προωθούνται) για προβολή ή εκπαίδευση προς τον πελάτη και υβριδική-εφαρμογές τηλεπρακτικής που περιλαμβάνουν συνδυασμούς σύγχρονων, ασύγχρονων και/ή προσωπικών υπηρεσιών.
Οι κλινικοί γιατροί και τα προγράμματα θα πρέπει να επαληθεύουν τους ορισμούς των κρατικών αδειών και των πληρωτών για να διασφαλίσουν ότι ένας συγκεκριμένος τύπος παροχής υπηρεσιών είναι συνεπής με τους κανονισμούς και τις πολιτικές πληρωμών.
Οι ρόλοι και οι ευθύνες των λογοθεραπευτών στην παροχή υπηρεσιών μέσω τηλεπρακτικής περιλαμβάνουν:
- κατανόηση και εφαρμογή κατάλληλων μοντέλων τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται για την παροχή υπηρεσιών
- κατανόηση των κατάλληλων προδιαγραφών και λειτουργιών της τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται για την παροχή υπηρεσιών ·
- επιλογή πελατών που είναι κατάλληλοι για υπηρεσίες αξιολόγησης και παρέμβασης μέσω τηλεπρακτικής
- επιλογή και χρήση αξιολογήσεων και παρεμβάσεων που είναι κατάλληλες για την τεχνολογία που χρησιμοποιείται και που λαμβάνουν υπόψη μεταβλητές πελατών και διαταραχών ·
- ευαισθησία σε πολιτισμικές και γλωσσικές μεταβλητές που μπορεί να επηρεάζουν, την αξιολόγηση, τη θεραπεία και τη διαχείριση των διαταραχών.
- να γνωρίζουν και να συμμορφώνονται με τους ισχύοντες κανόνες και κανονισμούς σχετικά με την τηλεπρακτική, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας και της προστασίας της ιδιωτικής ζωής, την επιστροφή χρημάτων για υπηρεσίες, καθώς και ανησυχίες σχετικά με την αδειοδότηση, την ευθύνη και την κακή πρακτική.
- και συνεργασία με γιατρούς και άλλους επαγγελματίες για έγκαιρες υπηρεσίες παραπομπής και παρακολούθησης.
Η τηλεπρακτική εξελίσσεται συνεχώς. Απαιτείται συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση για να διατηρηθεί η τεχνογνωσία και η εξοικείωση με τις αλλαγές στην τεχνολογία και τις πιθανές κλινικές εφαρμογές. Η τεχνολογία Ιστού επιτρέπει στους κλινικούς επαγγελματίες να προσελκύσουν πελάτες μέσω εικονικών περιβαλλόντων και άλλων προσωπικά σημαντικών δραστηριοτήτων (Towey, 2012a).